Om drömmar

22:08:35 2011-03-17
Kom på att jag haft lite småsjuka drömmar på sistone. Inatt drömde jag att jag satt och lekte med en kniv under bildlektionen, men råkade slinta till så kniven flög iväg och skar upp halva armen på min klasskompis Paul. Senare i drömmen satt skärsåret på mig dock och jag tyckte det var superhäftigt med ett stort ärr på armen. (Var såklart mycket varsam under dagens bildlektion då vi faktiskt använde knivar! Ingen olycka inträffade som tur var.)

Sen har jag också dröm att jag satt på bussen, det var minusgrader ute och en man glömde sitt barn utanför bussen. Och sedan klev det på en ung, väldigt snygg kille och satte sig bredvid mig. Han hade bara ett linne och shorts trots kylan och jag tyckte han var så snygg att jag inte vågade sitta för nära, som om ifall jag skulle råkat komma åt hans arm så skulle jag ha kastat mig över honom. (Har dessutom kommit på mig själv att sätta mig på samma plats på bussen som den plats jag satt på i drömmen de senaste dagarna.)

I förra veckan drömde jag även att jag drunknade. Jag minns inte vart jag var, jag bara trillade ner från en brygga och min mamma märkte inget. Så till slut andades jag in vatten, men det var på något vis inte plågsamt utan snarare väldigt fridfullt att drunkna. Mycket lustigt eftersom jag för något år sedan drömde att jag hoppade från World Trade Center, och även det var mycket fridfullt. Inte alls hemskt att dö i en dröm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback